Cofnijmy się o 2 miliony lat… a przynajmniej do 2001 roku – Original War

Przeglądając ostatnio moją bibliotekę Steam, trafiłem na tytuł, który był jedną z moich pierwszych gier, w które miałem możliwość zagrać. O twórcach słów kilka Original War jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez czeskie studio Altar Games. Tytuł oryginalnie wydawała brytyjska…

Powrót do Arulco po 24 latach, czyli Jagged Alliance 2 przez okulary nostalgii.

Ostatnio seria Jagged Alliance wróciła na usta graczy wraz z premierą trzeciej części cyklu o przygodach najemników. Oglądając zwiastun produkcji, zauważyłem kilka znajomych postaci i w tym momencie wiedziałem, że przyda się mały powrót do przeszłości, do bananowej republiki zwanej Arulco.…

Jak strzelić sobie w stopę, czyli wykład o Street Fighterze i licencjach e-sportowych Capcomu

Zacznę od tego, że Capcom to mój ulubiony azjatycki developer, którego nienawidzę. Z jednej strony jest odpowiedzialny za tak ważne dla mojej growej historii serie jak Devil May Cry czy Ace Attorney. Z drugiej, zrobili też nasz dzisiejszy temat –…

„Dzieci złe pogrążone są we śnie”. O Little Nightmares słów kilka

Chyba każdy z nas może wymienić przynajmniej jeden zupełnie irracjonalny lęk z dzieciństwa. Ktoś bał się zejść do piwnicy, w której rzekomo kryło się bliżej nieokreślone Coś, co mogłoby go wciągnąć i już nigdy nie wypuścić. Ktoś inny mógł czuć…

Jaki piękny koszmar – wojna w Valiant Hearts: The Great War

Biegnij, biegnij, biegnij! Ruch to życie. Jeśli się zatrzymam, zginę. Pociski są wszędzie. Kolejni z nas giną jak muchy. Z lewej. Z prawej. Przede mną. Za mną. W końcu padam, kryję się za murem ułożonym z ciał tych z nas,…

Śmierć, małość, dojmująca cisza – kilka refleksji z Limbo i Inside

W ostatnim czasie miałem mało okazji do ogrywania jakichkolwiek gier, a to w głównej mierze z racji ograniczeń mojego sprzętu – pecet „umarł” trzy lata temu, natomiast laptop źle znosi kontakt z grami (jego działanie pod obciążaniem można porównać do…

Summer Games Done Quick 2021, czyli o speedrunningu słów kilka.

Kilkanaście? Kilkadziesiąt? Trochę się rozpisałem, ale mam szczerą nadzieję, że chociaż w pewnym stopniu Was zainteresuję ;). SGDQ 2021 jest corocznym wydarzeniem gromadzącym wokół siebie fanów speedrunningu wszelakich gier- starych, nowych, pecetowych, konsolowych, dobrych czy beznadziejnych- do wyboru, do koloru.…

Czy warto jeszcze grać w Gwinta w 2021?

Jak CDP radzi sobie ze swoją karcianką?

Recenzja “Spiritfarer” – indyczy majstersztyk

W taką podróż jeszcze nie mieliście się okazji wybrać.