Branża jest znużona obecną generacją konsol

Logo Gramy na Maxa GnM Audycja Podcasty Recenzje

Tak długiej generacji próżno szukać w historii branży gier. Czy następną też to czeka?

Shuhei Yoshida, szef Sony Worldwide Studios, o sytuacji obecnej generacji konsol:

To nie zmierzch konsol jako takich, to zmierzch generacji. To najdłuższa generacja dla PlayStation 3 i Xbox 360. To już siódmy rok. Dawniej nowe sprzęty już by się ukazały. Zazwyczaj deweloperzy osiągają limit po paru grach na jednym systemie. Jest kilku twórców jak Naughty Dog czy Quantic Dream, którzy robią więcej, ale to wyjątki. Po tym jak ludzie dostają kontynuacje tych samych trzech gier zaczynają czuć, że widzieli już wszystko. To naturalne, to żaden koniec konsol.

Yoshida komentuje również brak cross-chatu w PlayStation 3 i przyszłość PlayStation 4:

Gracze są podekscytowani, co znaczy, że robimy coś dobrego. To proste. Spójrzmy na PS3. To znacznie lepszy sprzęt niż PlayStation 3, które wyszło w 2007 roku. Na bieżąco usprawniamy konsolę i dodajemy nowe funkcje przy pomocy firmware’u czy aktualizacji. Tak samo jest z PS Vitą i coraz to nowymi aplikacjami. To ciągła ewolucja systemu, choć sam sprzęt się nie zmienia.

Tak samo będzie z PlayStation 4. Ruszamy w okresie świątecznym, lecz mamy już plany nowych rozwiązań, ulepszeń i funkcji, które będą ewoluować z czasem. W połowie życia PlayStation 3 osiągnęliśmy limit dodatkowych funkcji systemowych. Nie mogliśmy dodać czatu głosowego między różnymi grami, o który prosili gracze, bo zabrakło pamięci. Teraz mamy 8GB RAM-u, więc wystarczy nam miejsca na każdą świetną funkcję, którą wymyślą twórcy.

Exit mobile version