Nad trzecią częścią Assassin’s Creed pracuje ponad 600 osobowa drużyna składająca się z ekip Ubisoft Montreal, Singapur, Quebec i Bukareszt. Według twórców to ostatnia tak wielka produkcja w historii gier.
Alex Hutchinson dyrektor kreatywny Assassin’s Creed III, w rozmowie z dziennikarzami magazynu EDGE, powiedział:
“Jesteśmy ostatnimi z dinozaurów. Mamy ogromną grę z półki AAA, którą zajmują się olbrzymie zespoły i liczne studia, które pomagają przy tworzeniu różnych elementów. Takich gier robi się coraz mniej, zwłaszcza, że średnich projektów nie ma.
Czujemy, że była to niezwykle rzadka okazja. Mieliśmy doświadczony zespół, który pracował już nad tą marką od jakiegoś czasu; mieliśmy pełne wsparcie Ubisoftu, by zrobić coś ogromnego; mieliśmy na to niemal trzy lata, co we współczesnych czasach jest rzadkością, zarówno technologia, jak i sprzęt do grania były dojrzałe, co pozwoliło nam od razu się rozpędzić zamiast tworzyć podstawowe funkcje; dodatkowo liczba użytkowników każdej z platform jest ogromna. Wiele z tych czynników ma się wkrótce zmienić, czy to przez świadomy wybór, czy przez okoliczności. Wielu z nas wierzy, że była to jedyna taka okazja w naszej karierze.“
Assassin’s Creed III na półkach sklepowych zagości już 31 października na PlayStation 3 i Xbox 360, 23 listopada na PC.