Wystarczy duża mapa i ciekawa rozgrywka by pozbyć się handlu używanymi grami.
Christofer Sundberg, szef Avalanche Studios, w jednym z wywiadów powiedział:
“Handel używanymi grami to oczywiście problem, ale wynika on z faktu, że gry są zbyt krótkie. Kiedy możesz przejść całą grę przez osiem do dziesięciu godzin, to szczerze mówiąc sam bym taką produkcję zwrócił, zwłaszcza jeśli nie ma żadnego powodu, dla którego mógłbym do niej powrócić.
Jeśli oferujesz niewielką różnorodność, gracz nie ma motywacji, by zatrzymać zakupiony tytuł – chyba, że chce mieć ładnie prezentującą się biblioteczkę. My odpowiedzieliśmy na to grami z serii Just Cause. Każdego tygodnia przechadzam się po sklepach z grami i zawsze kieruję się do działu z używkami – zwykle nie znajduję tam zbyt wielu kopii Just Cause.“
Aktualnie studio pracuje nad grą opartą o uniwersum Mad Maxa.