Nowe przedsięwzięcie przerosło pracowników studia.
Na konferencji E3 w 2017 roku, studio Mojang zapowiedziało pakiet Super Duper Graphics. Nowy zestaw tekstur miał ukazać się jesienią 2017 roku, lecz jego premiera została przesunięta na rok 2018. Po tym czasie nie usłyszeliśmy żadnych nowych informacji aż do dnia wczorajszego, gdzie Mojang ogłosiło zaprzestanie prac nad tym pakietem. Według podanych przez pracowników informacji, stworzenie Super Duper Graphics okazało się zbyt skomplikowanym technicznie przedsięwzięciem. Ponadto, barierą okazała się funkcjonalność pakietu na urządzeniach obsługujących Minecraft.
“Super Duper był ambitną inicjatywą, która wniosła nowy wygląd do Minecraft, ale niestety pakiet okazał się zbyt wymagający technicznie, aby wdrożyć go zgodnie z naszymi założeniami. Zdajemy sobie sprawę, że dla niektórych z Was jest to rozczarowujące – entuzjazm w związku z Super Duper był bardzo duży zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz studia – ale niestety nie jesteśmy zadowoleni z tego, jak pakiet działał na różnych platformach. Z tego powodu, zatrzymujemy rozwój pakietu i szukamy innych sposobów, aby móc doświadczyć Minecraft z nowym wyglądem.”
Pakiet Super Duper Graphics miał być nowym zestawem tekstur w rozdzielczości 4K dla Minecraft na wszystkich platformach.