Dan Houser, scenarzysta w Rockstar Games, wyjaśnia dlaczego Grand Theft Auto V powstaje na sprzęty obecnej generacji.
Houser w rozmowie z dziennikarzami Famitsu, powiedział:
“Rockstar jest firmą zajmującą się zawartością, nie sprzętem. Wykorzystujemy technologię, którą posiadamy, by tworzyć zawartość i nie chcemy pozwolić sobie na to, by ograniczał nas sprzęt. Fakt, że sprzęt jest właśnie teraz dojrzały, jest powodem, dla którego możemy wznieść się na nowy poziom.
Grand Theft Auto IV było naszą pierwszą próbą związaną z nową platformą i grafiką HD, zatem pierwszy etap tworzenia był dla nas naprawdę trudny. Teraz wiemy, jakie możliwości posiadają te urządzenia, zatem było nam dużo łatwiej popychać prace do przodu i wprowadzić więcej zabawy. Grand Theft Auto: San Andreas ukazało się w czasie, gdy PlayStation 2 było w najlepszej fazie cyklu i dzięki temu stworzyliśmy świetną grę.
Wszystkie najlepsze gry na konsole wychodzą pod koniec ich cyklu życia, czyż nie? Zatem jest to idealny moment.“
Trudno się nie zgodzić z Danem. Najbliższy rok, czy dwa, mogą być naprawdę świetnym okresem dla graczy. Tyle niesamowitych produkcji. Nie można było sobie lepiej tego wymarzyć!