Rozpoczęty w sierpniu projekt Fix PUBG, mający na celu naprawę błędów oraz optymalizację PlayerUnknown’s Battlegrounds dobiegł końca.
Na stronie społeczności Steam, producent wykonawczy Taeseok Jang umieścił informację o zmianach i usprawnieniach, jakich doczekał się PUBG.
Optymalizacja gry pozwoliła na szybsze ładowanie map, tekstur i zredukowanie spadków liczby klatek na sekundę podczas wyświetlania na ekranie różnego rodzaju efektów, jak zniszczenia, wybuchy czy dym z granatów. Znacznie usprawniono stan serwerów, które powodowały opóźnienie w działaniach gracza podczas meczu. Poprawiono również system matchmakingu, dzięki czemu zachowany będzie lepszy balans pomiędzy graczami. Oprócz tego, usprawnienia doczekał się system Anti-Cheat i naprawiono dużą liczbę błędów, z którymi dotychczas borykali się gracze. Pełną listę zmian można znaleźć na oficjalnej stronie Fix PUBG.
Twórcy zapowiedzieli dalsze prace, mające na celu m.in. usprawnienie liczby klatek na sekundę podczas rozgrywki. Planem PUBG Corp. na 2019 rok jest praca nad optymalizacją oraz nową zawartością do gry.
Projekt „Fix PUBG”, to rozpoczęta w sierpniu trzymiesięczna kampania, której celem była naprawa gry, z powodu jej problemów technicznych i optymalizacyjnych. Jednym z kluczowych powodów do utworzenia kampanii była również społeczność graczy, która od długiego czasu głośno nawoływała do zmian, m.in. poprzez zalew negatywnych ocen gry na platformie Steam.
PlayerUnknown’s Battlegrounds dostępne jest na platformy PC, Xbox One, Android, iOS oraz już od 7. grudnia na PlayStation 4.