Dishonored, choć sandboxem nie jest, to oferuje swobodę w obrębie każdej misji (podobnie jak w serii Thief). Jeden z twórców tej produkcji wypowiedział się na temat nieliniowości.
Harvey Smith z Arkane Studios w rozmowie z europejskim blogiem PlayStation stwierdził, że wierzy w młodych graczy, którzy – choć wychowani właściwie wyłącznie na liniowych grach – odkrywają na nowo i doceniają produkcje nieliniowe. Powiedział o tym w związku z wypowiedziami nastolatków, którym spodobało się prezentowane na różnych imprezach Dishonored.
Nie jestem do końca przekonany, czy Smith nie jest zbytnim optymistą… Czy wychowany na serii Call of Duty czternastolatek doceni nieliniowość, czy raczej stwierdzi – co zdarza się coraz częściej w przypadku takich gier – że nie wie o co chodzi i nie chce mu się szukać rozwiązania na własną rękę? Choć z pewnością wśród graczy wielu jest takich, którzy wzorowaną na Thiefie nieliniowość misji przyjmą z otwartymi ramionami.
Dishonored ukaże się 12 października.