ESA, organizacja zajmująca się branżą elektronicznej rozrywki, na swojej stronie internetowej opublikowała wyniki badań amerykańskiego rynku gier wideo.
Poniżej znajdziecie najciekawsze (według mnie) spostrzeżenia amerykańskich badaczy:
- średni wiek gracza to 30 lat (32% badanych miało mniej niż 18 lat, 31% było w wieku 18-35 lat, a 37% stanowiły osoby mające na karku ponad 36 lat)
- gry kupują najczęściej osoby w wieku 35 lat – co ciekawe, aż 48% z nich to kobiety!
- 47% wszystkich graczy to kobiety, stanowią one aż 30% kupujących gry
- w prawie połowie amerykańskich domów znajduje się konsola, a przeważnie dwie
- najlepiej sprzedającymi się grami 2011 r. w USA były: Call of Duty: Modern Warfare 3, Just Dance 3, Madden NFL 13, The Elder Scrolls V: Skyrim i Battlefield 3
- zestawienie najpopularniejszych produkcji pecetowych A.D 2011 wygląda zgoła odmiennie: Star Wars: The Old Republic, The Elder Scrolls V: Skyrim, StarCraft II: Wings of Liberty, The Sims 3 i World of Warcraft: Cataclysm.
- 84% amerykańskich rodziców kontroluje ilość czasu, który ich dzieci przeznaczają na elektroniczną rozrywkę
Z całym dokumentem możecie zaznajomić się na stronie ESA. Jak myślicie ile lat i jakie gry kupuje typowy polski gracz?