Gry społecznościowe? Produkcje na urządzenia mobilne? Jakiś tytuł dla Nintendo? Nie, nie mamy niczego takiego w planach. – powiedział Pete Hines, PR-owy boss Bethesdy.
W rozmowie z Eurogamerem, Hines wyjaśnił iż to nie jest tak, że Bethesda odcina się od tej części rynku, tylko po prostu nie chce tworzyć czegoś na siłę, tylko dlatego że wszyscy to robią. Jak twierdzi, o ile tylko stwierdzą że „to jest to” i „teraz jest właśnie na to czas”, prace powinny ruszyć z kopyta.
Na chwilę obecną nie mamy nic, co moglibyśmy ogłosić w kontekście Wii U. Tworzenie na tę platformę nie jest rodzajem projektu jakimi zajmowaliśmy się do tej pory. Szczerze mówiąc, nie jestem nawet w stanie powiedzieć kiedy ostatni raz tworzyliśmy coś na platformę Nintendo. Zapewniam, że w tym momencie niczego nie planujemy. O powodach takiego stanu rzeczy wolałbym się obecnie nie wypowiadać.
Jakiś czas temu trwał wielki „BUM” na gry społecznościowe, a ludzie zasypali nas pytaniami, dlaczego nie tworzymy żadnej gry na Facebooka. Gwoli wyjaśnienia, to nie jest rodzaj gier jakimi się zajmujemy, a teraz gdy cały hype na tego typu produkcje osiągnął poziom stagnacji, nie mamy czego żałować.
Nie mamy produkcji na Facebooka, nie tworzymy także niczego na urządzenia mobilne. My naprawdę wiemy kim jesteśmy, jakiego rodzaju firmę tworzymy i w czym jesteśmy najlepsi. Powtarzam, to nie tak że nie rozważamy możliwości stworzenia gry na iPhona czy XBLA, ale nastąpi to dopiero wtedy gdy uznamy że nadszedł na to czas. Jeżeli uznamy że tak nie jest a sam projekt nie osiągnie zadowalającego nas poziomu, cóż… nie jest to coś nad czym będziemy płakać.
Obydwa rynki[ gry mobilne/ społecznościowe] są bardzo interesującym obszarem działania, w którym wiele osób potrafi się odnaleźć, jednak osobiście nie jest to cos czym obecnie mamy zamiar się zajmować. Nie odbierajcie tego jednak jako znak, że nie chcemy się rozwijać. Nie dawno otworzyliśmy nową filię w Austin, którą dowodzi Rich Vogel. Jego team pracuje obecnie na grą free-to-play, więc to nie jest tak że Bethesda zajmuje się tylko i wyłącznie produkcja AAA.
Nadal mamy wiele pomysłów do zrealizowania.
Całą rozmowę możecie przeczytać na stronie Eurogamera.