Adrian Chmielarz chce przełamać schemat, kończy z wysokobudżetowymi produkcjami.
Prawdopodobnie najbardziej znany polski twórca gier video za granicą, w rozmowie z dziennikarzami GamesIndustry, powiedział:
“Pomysł jest taki sam: trzeba dać z siebie wszystko, mieć studio o spłaszczonej strukturze, brać na siebie całą chwałę i wstyd, i pracować nad grami, które przyspieszają bicie serca. Zmieniło się tylko jedno: nie jesteśmy już dłużej zainteresowani grami monstrualnych rozmiarów. Nadal interesuje nas wysoka jakość, ale teraz i w przyszłości chcemy się skupić na mniejszych projektach.“
Chmielarz nie zamierza jednak krytykować swojego ostatniego współpracownika, Epic Games:
“Praca z Epic Games była najlepszą lekcją profesjonalnego tworzenia gier, jaką można sobie wyobrazić. Obecnie jesteśmy jednak zafascynowani innymi rzeczami. Mamy za sobą wylewanie fundamentów pod Gears of War: Judgment. Kiedy wykonaliśmy nasze zadanie, nadszedł czas na zrobienie czegoś zupełnie nowego. I to dosłownie, bo The Vanishing of Ethan Carter nie jest strzelaniną.”
Nowy tytuł studia The Astronauts ma być ewolucją gatunku, czymś nowym:
“Sądzimy, że gry wideo nie są wszystkim, czym mogłyby być. Wszystkie bazują na tej samej formule i tylko skórka się cały czas zmienia – i nie ma w tym nic złego. My jednak sądzimy, że jest miejsce na większą różnorodność, na rzucenie wyzwania paradygmatom, na ponowne wynalezienie pewnych formuł. Ethan Carter jest tytułem ewolucyjnym, a nie rewolucyjnym, ale my i tak mamy nadzieję, że stanie się on jednym z przykładów innego rodzaju doświadczeń, jakie mogą zaoferować gry wideo.“