Bethesda coraz mocniej zwraca uwagę na nadciągające pierwsze fabularne rozszerzenie do Doom Eternal. Tym razem możemy zobaczyć zestaw broni, którymi niszczyliśmy piekielne hordy okraszone komentarzem ich twórców. Jak prezentuje się galeria?
W tym przypadku moim zadaniem było ulepszenie BFG w perspektywie pierwszoosobowej, a jednocześnie zachowanie starego fundamentu. Inspirowałem się w tym przypadku silnikami i motocyklami. Zmieniłem nieco projekt, aby skupić się na kształtach organicznych i skoncentrować się na animacjach cylindrów i tłoków – mówi Bryan Flynn.
W przypadku tej broni chcieliśmy zachować ciężki industrialny styl karabinu maszynowego z roku 2016, a jednocześnie rozszerzyć ją o przesadzone elementy science fiction. Udało mi się to osiągnąć, dołączając bardziej organiczne kształty i rozbłyski energetyczne wokół lufy i taśmy z amunicją. Chciałem, aby ta broń podczas ostrzału rozświetlała się jak choinka bożonarodzeniowa – dodaje Bryan Flynn.
Proces tworzenia ciężkiego działa był ekscytującym wyzwaniem. Stworzenie oryginalnej i niepowtarzalnej broni ludzkiej było skomplikowanym procesem. Na szczęście wszystko wyszło dobrze i uważam, że ta broń dobrze kontrastuje z innymi rodzajami broni, pochodzącymi z innych światów – stwierdza Colin Geller.
To pierwsza broń, którą projektowałem dla DOOM Eternal. Był to bardzo ekscytujący proces, gdyż chcieliśmy tę klasyczną broń zaprojektować w nowoczesnym stylu graficznym. Zarówno pod względem formy, jak i funkcjonalności, postanowiliśmy odejść od kolejnej „rury robiącej bum” – dodaje Colin Geller.
Strzelba bojowa w DOOM Eternal jest współczesnym taktycznym odniesieniem dla bardziej niekonwencjonalnego uzbrojenia, które jest dostępne w grze. Ma być przeciwwagą dla starożytnej i brutalnej superstrzelby i kontrastuje z nią swoją wojskowo-futurystyczną estetyką. Nacisk położono na jej funkcjonalność – stwierdza Jon Lane.
Karabin plazmowy w DOOM Eternal został zaprojektowany tak, aby złożyć hołd oryginalnej broni, która pojawia się w DOOM-ie z roku 1993. Podczas projektowania często odnosiliśmy się do pierwotnych sprite’ów przygotowanych przez założyciela id Software, Kevina Clouda. Choć dokonano zmian graficznych, ta zaktualizowana broń miała być natychmiast rozpoznawalna dla długotrwałych fanów serii – dodaje Jon Lane/
Jak powiedział kiedyś John Carmack, DOOM to tak naprawdę gra o „strzelbach i demonach”. Oryginalny DOOM wynosił na piedestał strzelby powtarzalne i dwulufowe pośród panteonu archetypów broni FPS. Nawet dziś oryginalna superstrzelba z DOOM-a II pojawia się na listach wszech czasów najwspanialszych broni w grach. Podczas projektowania superstrzelby dla DOOM Eternal odnosiliśmy się do materiału źródłowego z szacunkiem – mówi Jon Lane.