Wygląda na to, że amerykanie cenią sobie to, co wielu z nas zdaje się uważać za niepotrzebne. Mowa tu o związkach zawodowych. Jeden z nich, nazywający się Communications Workers of America (CWA), ogłosił otwarcie inicjatywy Campaign to Organize Digital Employees (CODE-CWA) mającej na celu zorganizowanie pracowników z sektora technologii i gier wideo w USA.
Nowy projekt ma na celu walczenie z problemami trapiącymi osoby pracujące w ww. branżach. Borykają się one z molestowaniem seksualnym, napaściami na tle seksualnym, dyskryminacją ze względu na wiek, nierównymi płacami, crunchami, niewłaściwym traktowaniem pracowników kontraktowych, niewielkim zróżnicowaniem rasowym i płciowym oraz brakiem przejrzystości i udziału w podejmowaniu decyzji w sprawie kontraktów z amerykańskim Departamentem Obrony i Biurem ds. Imigracji i Spraw Celnych (Immigration and Customs Enforcement (ICE)).
Communications Workers of America zatrudnił dwoje doświadczonych organizatorów, aby poprowadzili Campaign to Organize Digital Employees. Pierwszą z nich jest Emma Kinema. To założycielka Game Workers Unite (GWU), organizacji walczącej o prawa pracowników branży growej. Kinema będzie koordynować działania na zachodnim wybrzeżu Stanów. Drugą osobą pracującą nad CODE-CWA jest Wes McEnany, lider ruchu Fight for $15 (Walcz o 15$). To ruch domagający się minimalnej płacy na poziomie 15 dolarów dla pracowników McDonalda, który odniósł sukces już w siedmiu stanach. McEnany będzie koordynował działania kampanii na wschodnim wybrzeżu.
Communications Workers of America (CWA) to związek zawodowy założony w 1938 roku jako Krajowa Federacja Pracowników Telefonicznych. W 1947 organizacja zmieniła nazwę na obecną. W ciągu swojej historii reprezentowała swoich członków w negocjacjach z pracodawcami i organizowała strajki walcząc o ich prawa. W dzisiejszych czasach reprezentuje również pracowników z branży telekomunikacyjnej, medycznej, edukacyjnej i innych.
News za CD-Action.