Minął już ponad tydzień od wybuchu wojny na Ukrainie. Wiele firm z branży gamedevu wyraziło chęć pomocy obywatelom Ukrainy. W dzisiejszym wpisie znajdziecie podsumowanie dotychczasowych ogłoszonych zbiórek. Z uwagi na dynamicznie zmieniającą się sytuację podane niżej informacje mogą być na bieżąco aktualizowane i poszerzane.
Pomoc dla Ukraińskiego Czerwonego Krzyża
Poniżej przeczytacie jakie studia wesprą Ukraiński Czerwony Krzyż.
24 lutego 11 bit studios ogłosiło, że wspomoże Ukraiński Czerwony Krzyż. Na ten cel przekaże wszystkie dochody ze sprzedaży swojej gry – This War of Mine – zebrane w ciągu tygodnia, czyli do 3 marca (zbiórka została przedłużona do 4 marca). Dotyczy to wszystkich platform. Liczą się także DLC. Do 1 marca udało się zebrać 3 miliony PLN. Za studiem podążyły następne.
AKTUALIZACJA: Łącznie zebrano 3 732 350 PLN
Niecałe dwie godziny później do akcji dołączył serwis GOG.com. Zadeklarował przekazanie wszystkich zysków z ich udziału w sprzedaży This War of Mine na ten sam cel. Co więcej – GOG zdecydował się postąpić podobnie w przypadku gier Darkwood, Slipways oraz MouseCraft.
W akcję zaangażowało się również studio Crunching Koalas i zadeklarowało przekazanie 100% swoich tygodniowych zysków ze sprzedaży wszystkich gier na wszystkich platformach.
Do akcji dołączyło także Whitemoon Games, które zadeklarowało przekazanie wszystkich dochodów ze sprzedaży w ciągu minionego weekendu. Udało się zebrać 130 tysięcy PLN.
State of Play również przekaże tygodniowe zyski (25.02- 04.03) ze sprzedaży wszystkich gier na App Store, Google Play oraz na Steamie. Zachęca także do bezpośrednich wpłat na konto organizacji.
Do organizacji trafią także całe tygodniowe zyski ze sprzedaży gry Chernobylite od polskich The Farm 51 i All in! Games.
Pomoc dla PCK i PAH
Pomoc finansowa wpływa także do polskich organizacji pomagającym uchodźcom z Ukrainy.
Na Polski Czerwony Krzyż, w celu pomocy Ukrainie trafią:
100% tygodniowego przychodu ze sprzedaży Slipways Game od Beetlewing
150 tysięcy PLN od Artifex Mundi – czyli równowartość zysków ze sprzedaży na terenie Rosji. Dodatkowo studio zapowiedziało że wszystkie wpływy ze sprzedaży Irony Curtain: From Matryoshka with Love do końca marca również zostaną przekazane na ten sam cel.
Do PAH trafi po 1 milionie PLN od CD Projekt Red i Techlandu oraz 100 tysięcy PLN od Rage Quit Games.
Organizacje wesprą także Orbital Knight – 50 000 PLN, Rage Quit Games – 100 000 PLN. Dodatkowo People Can Fly udostępniło swoją zbiórkę na siepomaga.pl i obiecuje podwojenie zebranej na niej kwoty (aż do 1 miliona PLN).
Pozostałe fundacje i akcje charytatywne
Na pomoc Ukrainie ruszyły także studio QLOC, firma CENEGA oraz sklep muve.pl, które łącznie przekażą 1 milion PLN do Polskiej Misji Medycznej. W gdańskim i warszawskim oddziale firmy prowadzone są także zbiórki żywności, ubrań oraz pozostałych potrzebnych środków.
Studio Amanita Design zapowiedziało, że przekaże na rzecz CLOVEKVTISNI, organizacji non profit, tygodniowe zyski ze sprzedaży gier Machinarium, CHUCHEL oraz Creaks. Dotyczy także DLC. Akcja trwa do 6 marca.
Na pozostałe fundacje i akcje charytatywne trafią fundusze od poniższych studiów.
Red Deer Games przekaże 100% zysków ze sprzedaży Cyber Protocol. Dotyczy to całego marca. Huuuge Games przekaże 1 milion PLN. PolyAmorous przekaże całe tygodniowe dochody ze sprzedaży Paradise Lost. Red Limb Studio przekaże 100% wpływów ze sprzedaży Kamikaze Veggies. Dotyczy całego marca.
Dodatkowo, każdy kto wpłaci przynajmniej 20 dolarów na rzecz dowolnej ukraińskiej organizacji charytatywnej otrzyma grę KeeperRL od polskiego studia Electric Succubi. Studio zadeklarowało także przekazanie wszystkich zysków płynących ze sprzedaży na terenie Rosji.
Co więcej – decyzję o wstrzymaniu sprzedaży swoich gier na terenie Rosji i Białorusi podjęły już takie polskie studia jak CD Projekt Red i Bloober Team.
I my jako redakcja dołączamy do pomocy. Zachęcamy do wpłacania na zbiórkę Polscy gracze dla Ukrainy! Więcej informacji znajdziecie w artykule tutaj.