Pod koniec kwietnia gruchnęła wieść, że wydawnictwo Bauer zamyka CD-Action i zwalnia członków i członkinie redakcji. Polygamia opublikowała artykuł (via Polski Gamedev), w którym przedstawia wypowiedzi obecnych i byłych pracowników na temat współpracy wydawcy z magazynem. Od wielu lat Bauer miał hamować jego rozwój – niechętnie podchodził do inicjatyw pracowników, którzy chcieli publikować w piśmie ambitną publicystykę czy też treści audiowizualne na stronie internetowej. Firma nic też nie zrobiła w kwestii jej odnowienia i nie chciała inwestować w przejście magazynu w internet. Swoje zrobiła też pogarszająca się jakość papierowego wydania pisma, brak komunikacji ze strony Bauera, niechęć dyrektora wydawniczego Zbigniewa Bańskiego względem redakcji oraz niskie stawki dla autorów.
Jeszcze w maju pojawiła się wieść, że CDA prowadzi rozmowy z dwoma inwestorami. I zakończyły się sukcesem! CD-Action ogłosiło wczoraj, że prawa do jego marki nabyła agencja gamingowa Fantasyexpo. Oferuje ona “unikalne marketingowe kampanie sprzedażowe, kampanie produktowe, produkcyjne i eventowe.” W 2014 zorganizowała konwent CD-Action Expo na 18 urodziny pisma i, jak samo pisze, jest z nim emocjonalnie związana.
Dzięki tej współpracy zespół CDA może kontynuować tworzenie pisma, które wciąż ma się regularnie ukazywać. To również szansa na powstanie nowoczesnego serwisu internetowego. Magazyn i Fantasyexpo będą szukać środków na ten cel, otwierając zbiórkę na portalu Beesfund. Opisuje on siebie jako “pierwszą w Polsce platformę finansowania społecznościowego o charakterze udziałowym. Umożliwia pomysłodawcom zachęcanie Internautów do gromadzenia kapitału na realizację własnych przedsięwzięć biznesowych, społecznych i kulturalnych.”
Jak informuje Polski Gamedev: “redaktorem naczelnym zostanie Dawid “spikain” Bojarski. Marką ma zarządzać spółka Gaming Tech Esports Media na czele której stanie prezes zarządu Lidia Ukleja (przez wiele lat związana z “CD-Action” zarówno zawodowo, jak i prywatnie).” Informację potwierdza signs.pl.