Gry, jak każda inna pasja, potrafi budzić bardzo gorące emocje. Ich negatywnym przykładem może być “review bombing”, czyli masowe wystawianie negatywnych ocen danemu tytułowi. Stosowana jest tłumnie przez tych, którym z jakiegoś powodu dana produkcja się nie spodobała. Za przykład może posłużyć “Last of Us Part II” zasypane falą niskich not na Metacriticu za postaci LGBT, niezadowolenie z fabuły bazujące na wyrwanych z kontekstu spoilerach, czy też po prostu odbicie się od gry po paru pierwszych godzinach (naszą recenzję możecie odsłuchać w GNM 655). Innym przypadkiem jest “Warcraft III Reforged”, na którego wylał się gniew graczy za niespełnione przez Blizzard obietnice. Na szczęście oceny remastera notują już tendencję zwyżkową i skoczyły na portalu Metacritic z 0.5 do 0.6.
Strona ta chce dać graczom i graczkom czas na ochłonięcie i uspokojenie okołopremierowych emocji. Przedstawiciel serwisu tłumaczy w Gamespocie (via Destructoid), że wprowadzony “okres ochronny” trwający 36 godzin ma dać czas zainteresowanym na ogranie danego tytułu przed wystawieniem mu noty. Decyzja o wprowadzeniu tego systemu została oparta o oparte na danych badania i konsultacje z krytykami i ekspertami naszej branży.