Metacritic blokuje recenzje użytkowników na 36 godzin od premiery gry

Gry, jak każda inna pasja, potrafi budzić bardzo gorące emocje. Ich negatywnym przykładem może być “review bombing”, czyli masowe wystawianie negatywnych ocen danemu tytułowi. Stosowana jest tłumnie przez tych, którym z jakiegoś powodu dana produkcja się nie spodobała. Za przykład może posłużyć “Last of Us Part II” zasypane falą niskich not na Metacriticu za postaci LGBT, niezadowolenie z fabuły bazujące na wyrwanych z kontekstu spoilerach, czy też po prostu odbicie się od gry po paru pierwszych godzinach (naszą recenzję możecie odsłuchać w GNM 655). Innym przypadkiem jest “Warcraft III Reforged”, na którego wylał się gniew graczy za niespełnione przez Blizzard obietnice. Na szczęście oceny remastera notują już tendencję zwyżkową i skoczyły na portalu Metacritic z 0.5 do 0.6.

Strona ta chce dać graczom i graczkom czas na ochłonięcie i uspokojenie okołopremierowych emocji. Przedstawiciel  serwisu tłumaczy w Gamespocie (via Destructoid), że wprowadzony “okres ochronny” trwający 36 godzin ma dać czas zainteresowanym na ogranie danego tytułu przed wystawieniem mu noty. Decyzja o wprowadzeniu tego systemu została oparta o oparte na danych badania i konsultacje z krytykami i ekspertami naszej branży.

Exit mobile version