W styczniu donosiliśmy, że “Plague Inc.”, symulator wirusa atakującego ludzkość, odnotował nagły wzrost zainteresowania. Został on oczywiście spowodowany przez epidemię koronawirusa, który wtedy szalał tylko w Chinach. Twórcy gry ogłosili właśnie, że pracują nad nowym trybem rozgrywki dla swojej produkcji. Będzie on zupełnym przeciwieństwem dotychczasowego gameplayu tytułu, ponieważ pozwoli nam walczyć z epidemią. Zajmiemy się w nim wprowadzaniem działań, których sami doświadczamy, czyli izolacji społecznych, kwarantann, ograniczeń zgromadzeń, czy zarządzaniem instytucjami odpowiadającymi za zdrowie społeczeństwa. Ndemic Creations konsultuje się podczas produkcji z WHO.
Być może nowy tryb rozgrywki pomoże przywrócić “Plague Inc.” do sklepów w Chinach. Jak donosi Kotaku, Zakazano jej sprzedaży po tym, jak tytuł przeszedł weryfikację Chińskiej Administracji Cyberprzestrzeni. Twórcy dostali jedynie informację, że ich gra zawiera treści uznawane w Chinach za nielegalne i nie otrzymali żadnego uzasadnienia decyzji.
Studio zdecydowało się też przekazać w sumie 250 000 dolarów na rzecz walki z koronawirusem. Przelało je na konta Coalition of Epidemic Preparedness Innovations (CEPI, pol. Koalicja na Rzecz Innowacji Przeciwdziałających Epidemiom) i COVID-19 Solidarity Response Fund (pol. Fundusz Solidarnościowy COVID-19) stworzonego przez WHO. Pierwsza organizacja zrzesza organizacje publiczne i prywatne w staraniach nad wynalezieniem szczepionek na pojawiające się choroby. Druga wspomaga instytucje opiekujące się chorymi i koordynowanie działań zaradczych.
Ndemic Creations zachęca również graczy do wspierania tychże organizacji i planuje umieścić w grze ich promocję.
News za Kotaku.