Jeżeli jesteście fanami gier francuskiego studia Dontnod, to czeka was miła niespodzianka. Developerzy ujawnili, że latem 2020 roku premierę będzie miała ich nowa przygodówka pt. “Tell Me Why”. Produkcja ma być złożona z trzech odcinków, których daty publikacji zostaną ustalone z góry. Wydawcą tytułu jest Microsoft. Zagramy w niego na Xbox One i PC.
Fabuła gry obraca się wokół bliźniaków – Tylera i Alyson Ronanów. Po dziesięciu latach rozłąki spotykają się w rodzinnym miasteczku w Alasce, aby rozwikłać tajemnice swojego dzieciństwa. Zdaje się, że podobnie jak w ”Life is Strange” nie będziemy mieli do czynienia z czysto realistyczną grą i pojawią się w niej nadnaturalne wątki. Bliźnięta łączy niezwykła więź, dzięki której mogą dzielić się swoimi wspomnieniami. Gracz z kolei ma wybrać wersję wydarzeń jednego z bliźniąt, co wpłynie na fabułę. Zastanawiam się, czy zostanie tu zastosowana podobna sztuczka co w “Remember Me”, gdzie główna bohaterka mogła manipulować wspomnieniami niektórych postaci.
Dontnod chwali się również, że jako pierwsi w tego kalibru produkcji wprwadzają transpłciowego protagonistę. Studio współpracuje z amerykańską organizacją GLAAD aby postać Tylera, transpłciowego mężczyzny, została odpowiednio przedstawiona. Co ciekawe, partnerami studia są również CheckPoint, fundacja zajmująca się zdrowiem psychicznym graczy i Huna Heritage Foundation, organizacja podtrzymująca kulturę plemienia Tinglit zamieszkującego teren Alaski.
Z jednej strony jestem zaskoczony pojawieniem się gry, która śmiało stawia w centrum fabuły przeżycia transpłciowej postaci, ale z drugiej Dontnod jest studiem, które już poruszało trudne wątki w swoich grach. Kto wczytał się w lore “Remember Me” ten wie, że świat w nim przedstawiony został zniszczony przez katastrofę klimatyczną, kryzys ekonomiczny i wojny. Z kolei w “Life is Strange” mieliśmy wątek samobójstwa uczennicy spowodowany dręczeniem ze strony jej rówieśników. Dontond potrafiło wykazać się taktem i rozwagą w pisaniu trudnych tematów i jeżeli teraz sięga jeszcze po pomoc ekspertów, to mam nadzieję, że otrzymamy grę, która przedstawi szerszemu gronu odbiorców doświadczenia osób transpółciowych w przystępny i empatyczny sposób.