Problem dręczenia i negatywnych zachowań w sieci jest nam dobrze znany. Co jakiś czas jednak różne firmy podejmują działania mające im zapobiec na swoich platformach. Jak donosi Kotaku, Twitch ogłosił na swoim blogu stworzenie Safety Advisory Council (pol. “Rada Doradcza ds. Bezpieczeństwa”). Ma ona zajmować się moderacją, równowagą między życiem osobistym a pracą streamerów oraz ochroną zmarginalizowanych społeczności. Rada będzie brać również udział w tworzeniu polityki platformy zwracając uwagę na powyższe tematy.
Organ składa się ze streamerów którzy znają platformę na wylot oraz zewnętrznych ekspertów specjalizujących się w tematykach cyberdręczenia, demokracji i mediów.
Streamerzy:
- CohhCarnage – znany z tworzenia pozytywnej społeczności wokół siebie,
- Ferociously Steph – transpłciowa streamerka organizujaca drużyny składające się ze zmarginalizowanych graczy,
- Zizaran – chce wesprzeć Twitcha w tworzeniu przejrzystych zasad dotyczących banów i zawieszeń na platformie,
- Cupahnoodle.
Zewnętrzni eksperci:
- Alex Holmes – kierownik działającej na rzecz młodzieży fundacji The Diana Award (pol. “Nagroda Diany”, założona ku pamięci Księżnej Diany) oraz założyciel programu Anti-Bullying Ambassadors (pol. “Ambasadorzy Przeciwdziałający Dręczeniu”) tejże organizacji.
- Emma Llansó – dyrektorka Free Expression Project (pol. “Projekt Wolnej Ekspresji”) w Center for Democracy & Technology (pol. “Centrum na rzecz Demokracji i Technologii”). Zajmuje się promocją ustawodastwa wspierającego wolność wypowiedzi internautów w USA, Unii Europejskiej i reszcie świata.
- Dr. Sameer Hinduja – profesor the School of Criminology and Criminal Justice (pol. “Instytut Kryminologii i Wymiaru Sprawiedliwość w Sprawach Karnych“) na Florida Atlantic University oraz współdyrektor Cyberbullying Research Centre (pol. “Centrum Badania Cybernękania”).
- T.L. Taylor – socjolożka badająca kulturę powstającą wokół internetu i gier wideo. W 2018 napisała książkę “Watch Me Play: Twitch and the Rise of Game Live Streaming” (pol. “Patrz jak gram: Twitch i powstanie streamowania gier na żywo”).