Niczym trzymający się uparcie nie-życia mózgożercy, sequel znanego FPSa Techlandu “Dead Island” balansuje na granicy bytu i nie-bytu, tułając się od studia do studia. Kolejne ekipy próbują zmierzyć się z produkcją potencjalnego hitu z zombie w roli głównej, a my mamy okazję zobaczyć, jak wyglądała gra w produkcji w 2015 roku. Do niezmierzonych głębin internetu wyciekł bowiem z 4chana build “Dead Island 2” sprzed pięciu lat. Grywalny prototyp stworzyło studio Yager, mające w swoim portfolio “Spec Ops: The Line”.
To wciąż wczesna wersja tytułu, ale na nagraniach widać, że zaimplementowano cztery klasy do wyboru, funkcjonalne menu z umiejętnościami, craftinigiem, ekwipunkiem i mapą, oraz różne rodzaje zombie. Można w niej nawet prowadzić pojazdy. Yager stworzył więc pewne podstawy swojej wersji “Dead Island 2”, zanim wydawca Deep Silver zdecydował o przeniesieniu produkcji do studia Sumo Digital w 2016, a potem do Dambuster Studios w 2019. Gra ma wciąż zostać wydana… kiedyś w przyszłości.