Główny projektant Far Cry 3 Mark Thompson, postanowił wypowiedzieć się na temat przemocy w grach wideo.
Thompson w wywiadzie dla dziennikarzy z VG247, powiedział:
“Przemoc i wartość artystyczna nie wykluczają się wzajemnie: chodzi raczej o to, jak jesteś uczciwy wobec ludzi, jeśli chodzi o mechanikę gry i historię postaci. Jednym z błędów, jaki można popełnić, jest lekceważenie przemocy i udawanie, że nie ma ona żadnego znaczenia, kiedy protagoniści nonszalancko zabijają masy ludzi. Jeśli zignorujemy to, czego mechanika wymaga od gracza, jeśli będziemy udawać, że gracze nie są nagradzani za zabijanie, to ucierpi na tym opowieść.
Jeśli postacie nie będą reagowały na przemoc, jakiej dopuszcza się bohater, w fabule powstanie dziura, specyficzna dla interaktywnej natury gier. Uporaliśmy się tym bezpośrednio, tworząc historię wiążącą się z samą mechaniką, z zabijaniem.“
Mark ponadto zaznaczył, że w Far Cry 3 nie będzie chodzić o wybory moralne. Gracz zostanie postawiony w roli człowieka, który został zmuszony do mordowania, choć nigdy wcześniej tego nie robił. Wszystko po to by przeżyć i uratować swoich przyjaciół.