Twórca Assassin’s Creed: Unity kontrowersyjnie o standardzie 60 klatek na sekundę.
Nicolas Guérin, level desinger w Ubisofcie, w rozmowie z serwisem TechRadar, powiedział:
“W Ubisofcie przez długi czas staraliśmy się osiągać 60 FPS. Wdaje mi się, że nie był to dobry pomysł, ponieważ wiele się przez to nie zyskuje, a całość wygląda mało realnie. […] Myślę, że cała branża porzuca ten standard, ponieważ trudno go osiągnąć. Prace są dwa razy trudniejsze, a efekty nie są aż takie dobre pod względem jakości wyświetlanego obrazu. […] 60 FPS jest dobre do strzelanek, ale nie do przygodowych gier akcji, gdzie lepiej sprawdza się 30 klatek. Pozwala to także podnieść poprzeczkę w innych elementach.“
Przeszkadza Wam gdy gra wyświetlana jest w 30, zamiast 60 klatek? Czy różnica jest na tyle duża, żeby było warto nad tym pracować?