Rynek gier wideo przechodzi ciągłe metamorfozy, co potwierdzi każdy zaznajomiony z meandrami branży. Jeden z największych partnerów third-party stwierdził, że gracze pokochali DLC.

Portal Gameindustry International opublikował wywiad z Chrisem Earlym, VP do spraw cyfrowej dystrybucji Ubisoftu. Całość materiału porusza wiele aspektów cyfrowej dystrubucji, w tym również, zdaniem wielu, kontrowersyjny temat dodatków DLC.
Według Chrisa Early’ego “istnieje wiele akceptowalnych przez graczy modeli biznesowych, dodatki DC są jednym z nich. Podobnie ma się sprawa z przepustkami sezonowymi.“
“Nie spotkaliśmy się z jakimkolwiek oporem w tych kwestiach. Ok, może gdzieś tam na świecie znalazł się tuzin zapaleńców, którym to przeszkadzało, ale tak totalnie serio – proszę Cię. Jako całość, społeczeństwo nie ma z tym problemu.“
“Ciekawie ma się sprawa, jeżeli spojrzymy na przepustkę sezonową niczym na gwarancję serwisową. Jeżeli patrzeć na to w ten sposób, przepustka sezonowa jest czymś więcej niż zwykłym dodatkiem DLC. Dzięki niej gracze mają możliwość brać udział we wszelkiego rodzaju wydarzeniach, jak tylko te będą miały miejsce. Nie ma mowy o byciu spóźnialskim, nikt niczego nie przegapi. Osobiście uważam to za rodzaj ewolucji branży.“
“Moment w którym gracz ma prawo odczuć, że coś jest nie tak następuje dopiero wtedy, gdy gra poniekąd zmusza go do zakupu dodatków – by nie czuł się gorszy niż inni, by nie stracił wyrobionej przewagi. Nikt tego nie lubi!“
Pełny materiał można przeczytać w załączonym powyżej odnośniku.