Hidetaka Miyazaki From Software, rozważa wprowadzenie łatwiejszego poziomu trudności do gry, by każdy gracz mógł zapoznać się ze światem mrocznego fantasy.
Miyazaki w wywiadzie dla dziennikarzy z brytyjskiego Metro, powiedział:
“Osobiście wolałbym, by moje gry były opisywane raczej jako „satysfakcjonujące” niż „trudne”. W rzeczy samej moim celem jest danie graczom poczucia spełnienia, które zapewni im właśnie poziom trudności. Zdaję sobie jednak sprawę, że Dark Souls nie należy do łatwych gier i wiele osób może wahać się, czy zagrać. Ten fakt jest dla mnie bardzo smutny i zastanawiam się, czy powinienem przygotować inny poziom trudności, gdzie każdy dałby sobie radę, czy ostrożnie informować wszystkich graczy o poziomie trudności w naszych produkcjach.
Przypuszczam jednak, że ludzie niekoniecznie preferują łatwe gry; chcą interesujących produkcji, którym warto poświęcić swój czas. Wydaje mi się, że utrudnienia czy stres, które niekoniecznie wiążą się z atrybutami „interesujący” czy „warty wypróbowania”, zostaną ostatecznie usunięte. Jeśli we współczesnych czasach rośnie liczba graczy preferujących łatwe gry, przypuszczam, że jest tak dlatego, że wysoki poziom trudności dla wielu z nich nie jest interesującym, wystarczająco ważnym elementem.“
Oczywiście, Dark Souls jest trudny. Ale czy aż tak bardzo jak Demon’s Souls? Nie sądzę. Zresztą to właśnie poziom trudności jest jednym z czynników, który przyciąga graczy do tej gry.