Dla Hideo Kojimy wykresy ze słupkami sprzedaży nie są ważne. Metal Gear Solid: Ground Zeroes to projekt nastawiony na innowacyjność i kreatywność.
Hideo, w rozmowie z dziennikarzami VideoGamera, powiedział:
“Zamierzam wziąć na celownik wiele tematów tabu, wiele dojrzałych zagadnień, co jest bardzo ryzykowne. Nie jestem nawet pewien, czy będę mógł wydać tę grę, a nawet jeśli tak, to może ona nie znaleźć odbiorców, bo to będzie dla nich zbyt wiele. Jako twórca chcę podjąć to ryzyko.
Gry wideo jako medium nie wydoroślały w ciągu ostatnich 25 lat. Zawsze chodzi o zabijanie kosmitów i zombie. Nie chodzi o to, że nie lubię tego typu rzeczy… są zabawne, ale uważam, że gry mają przed sobą długą drogę, zanim staną się dojrzałe.
Przez ostatnie 25 lat próbowałem pracować nad serią Metal Gear i wprowadzić do niej poważniejsze zagadnienia, ale tak naprawdę jeszcze nie udało się tego osiągnąć. W porównaniu z filmami i książkami ciągle jest jeszcze wiele do zrobienia… I właśnie to jest dokładnie to, co chcę osiągnąć w Ground Zeroes.“
Metal Gear Solid: Ground Zeroes ma trafić na PlayStation 3, Xbox 360 i komputery osobiste. Niestety nie znamy daty premiery produkcji.