Rok 2019 w “Guild Wars 2” był dosyć letni dla mnie jako gracza głównie skupionego na PvE. Doczekaliśmy się zamknięcia części historii powiązanej z dodatkiem “Path of Fire” w pierwszej połowie roku. Potem poza dwoma festiwalami nic się nie działo i we wrześniu rozpoczął się nowy rozdział Living Story pt. “The Icebrood Saga”. W PvP wprowadzano kolejne aktualizacje balansu rozgrywki, a w WvW na początku roku dostaliśmy mounta zaprojektowanego specjalnie pod ten tryb. A, no i pojawiły się szablony na buildy.
To, czego ja bym sobie życzył w 2020 roku dla “Guild Wars 2” to twórcy w sumie już zapowiedzieli. Wraz z ogłoszeniem “The Icebrood Saga” zmienili sposób dostarczania nam nowej zawartości. Mamy otrzymywać mniejsze aktualizacje, ale za to częściej. I faktycznie – we wrześniu pojawił się prolog nowej linii fabularnej pt. “Bound by Blood”, a w listopadzie jej pierwszy rozdział pt. “Whisper in the Dark”. Twórcy zdradzili również, czego możemy spodziewać się na początku 2020 roku.
Balans i nowości w trybach PvP i WvW
ArenaNet kończy prace nad turniejami w systemie szwajcarskim dla PvP. Rozważają już otwarcie bety dla graczy. Ci, którzy wezmą w niej udział otrzymają w nagrodę specjalny tytuł. Test trybu ma się odbyć na początku roku i zostanie oficjalnie uruchomiony po wprowadzeniu potrzebnych poprawek.
Studio zamierza też nieco zmodyfikować Warclawa w WvW. Zostanie mu zabrany bonus do szybkości na terytorium drużyny gracza i w zamian dostanie specjalne mistrzostwo do odblokowania. Zostanie też zmniejszona jego wytrzymałość, aby gracze mogli go łatwiej doścignąć i zrzucić jeźdźca z wierzchowca.
Twórcy planują też większą aktualizację balansu w obu trybach. Na celowniku znajdują się wszystkie umiejętności oraz traity klas postaci. Łatka poprawiająca je ma pojawić się w pierwszym kwartale 2020 roku.
Obchody nowego roku księżycowego z większą pompą
ArenaNet chce rozwinąć wydarzenie do rozmiarów porównywalnych z innymi świątecznymi obchodami. Pojawi się nowa aktywność – Celestial Challenge. Odbywać się będzie w pawilonie w Divinity’s Reach i gracze zmierzą się w nim z różnorakimi wyzwaniami. Będziemy mieli też okazję uzyskać nowe nagrody, takie jak okolicznościowe skórki dla broni (zwane Shining Aureate) za zdobywanie dziennych osiągnięć oraz nowy fragment zbroi za zdobycie meta-osiągnięcia.
Nowa historia w Living World – “Visions of the Past”
“Visions of the Past: Steel and Fire” to nowa zawartości dla trybu PvE. Skupi się na historii oddziału Rylanda Steelcatchera zwanego “the Steel Warband”. Pokierujemy w nim członkiem jednostki podczas różnych misji militarnych, wcielając się w snajpera, zbierając zasoby oraz sterując i strzelając z maszyny bojowej popielców.
A jeszcze na koniec…
…kolejny epizod Living story pt. “Shadow in the Ice” pojawi się 28 stycznia 2020!