Nadszedł dzień, któregośmy my, gracze “Guild Wars 2” oczekiwali od premiery gry 7 lat temu – dzisiaj ArenaNet nareszcie wprowadziła do produkcji szablony na ekwipunek i umiejętności dla naszych postaci!
Od pierwszej części seria stoi zabawami z dobieraniem umiejętności i ekwipunku postaci w najdziwniejsze zestawy. Co prawda w sequelu nie mamy już takiej dowolności, ale w jedynce robiliśmy praktycznie wszystko, co nam się żywnie podobało. Mogliśmy łączyć do ośmiu umiejętności dwóch klas naraz, przydzielać punkty do atrybutów obu profesji i dawać postaciom dowolne bronie. Pojawiały się takie cuda jak monkowie z 55 punktami życia czy solowe buildy na farmienie ektoplazmy w jednej z najtrudniejszych lokacji gry zwanej the Underworld. Mogliśmy zapisywać te zestawy umiejętności i przesyłać je innym graczom i przełączać się szybko pomiędzy czterema zestawami broni.
Do dzisiaj tych funkcji w “Guild Wars 2” brakowało. Najnowsza aktualizacja dała nam dostęp do prawie wszystkiego, co opisałem wyżej.
Szablony na ekwipunek.
ArenaNet podarowała nam dostęp do dwóch darmowych zakładek na szablony ekwipunku. Dodatkowe cztery możemy dokupić w wewnątrzgrowym sklepie.
W każdej zakładce możemy umieścić dowolną część zbroi, broń i akcesorium tak, jakbyśmy normalnie odziewali naszą postać. Klikając na zakładkę innego szablonu postać automatycznie zakłada umieszczony w niej ekwipunek.
Dla wygody możemy nazwać sobie każdą zakładkę i skopiować ją do innej, jeżeli chcemy stworzyć podobny szablon, ale z niewielkimi zmianami.
Najeżdżając kursorem na zakładkę możemy podejrzeć jej zawartość.
Uwaga! W nowym systemie zaszyte jest jeszcze jedno udogodnienie. Każdy element ekwipunku, który umieścimy w szablonie, zwalnia miejsce w plecaku dopóki nie usuniemy go z zakładki. Dzięki temu powiększa się ilość miejsca w sakwach na dodatkowe przedmioty!
Szablony na umiejętności.
Na początku dostajemy dostęp do trzech zakładek na szablony umiejętności. Dodatkowe trzy możemy dokupić w wewnątrzgrowym sklepie.
Działają one dokładnie tak samo, jak te na sprzęt. W każdej zakładce wybieramy umiejętności i specjalizacje, których ma używać postać. Klikając odpowiednie zakładki zmieniamy ich zestawy.
Możemy sobie nazwać każdy szablon i go skopiować.
Najeżdżając kursorem na zakładkę możemy podejrzeć jej zawartość.
Tak samo jak w pierwszej części skopiowane szablony umiejętności możemy podlinkować na czacie innym graczom. Klikając je wyświetla się okienko w którym możemy obejrzeć build, zastosować go, skopiować, albo zapisać.
Biblioteka szablonów umiejętności.
Twórcy gry dali nam też możliwość zapisywania buildów w specjalnej biblioteczce. Na początku ma ona trzy miejsca na szablony, ale możemy dokupić więcej i mieć ich maksymalnie 24. Przez ograniczony czas możemy odebrać w growym sklepiku darmowe trzy dodatkowe pozycje!
Zapisane w bibliotece buildy możemy umieścić w aktywnych zakładkach naszej postaci. Dla wygody mamy możliwość nazywania ich i kopiowania.
Co ciekawe, w biblioteczce możemy zapisać szablony umiejętności dowolnej profesji i filtrować według nich dostępne pozycje.
Wprowadzenie szablonów to bardzo duże udogodnienie, ponieważ w grze jest multum trybów gry i praktycznie każdy wymaga innego zestawu ekwipunku i umiejętności. Wreszcie nie trzeba będzie latać za każdym razem do banku, jeżeli chcemy zmienić bronie i zbroje do WvW na te do raidów albo targać je non-stop w ekwipunku. Rysą na szkle jest konieczność dokupowania dodatkowych zakładek, ale cóż, pracownicy ArenaNet muszą mieć skądś pieniądze na pensje.