Czy to pod wodą, czy to w przestworzach, seria “BioShock” porwała graczy w niesamowitą podróż pełną dynamicznego strzelania, nadnaturalnych mocy i fascynującej fabuły. Od sześciu lat fani marzyli o kolejnym bilecie do Rapture lub Columbii i… poczekają kolejne kilka lat, ale już ze świadomością, że nadejdzie następna część Trylogii.
Dzisiaj 2K oficjalnie ogłosiło, że nowy “BioShock” znajduje się w produkcji. Zajmuje się nią należące do wydawcy studio Cloud Chamber z zespołami w dwóch miastach: Navato w Kaliforni i Montrealu w Quebecu.
Szefową developera jest Kelley Gilmore, która pracuje w branży przeszło 22 lata i jest pierwszą kobietą, która przewodzi jednemu ze studiów pod szyldem 2K. Pracowała przy takich tytułach jak “Sid Meier’s Civilization” i “XCOM”. Gilmore będzie rezydować w Novato.
Z kolei Ken Schachter zostanie kierownikiem zespołu w Montrealu. Pracował on w takich w firmach jak Zynga w Toronto, Gameloft i Autodesk. Założył również niezależne studio i wydawcę Trapdoor.
Gilmore powiedziała serwisom IGN i Gamesradar, że nowy “BioShock” znajduje się na wczesnym etapie produkcji. Nie określiła, czy fabuła produkcji będzie osadzona przed czy też po wydarzeniach z trylogii, ani gdzie będzie się odbywać.
Szefowa Cloud Chamber zdradziła również, że Ken Levine, dyrektor kreatywny trylogii, nie bierze udziału w produkcji nowej części. W zespole są jednak inne osoby, które pracowały przy “BioShockach”, a są nimi: Hoagy de la Plante, Scott Sinclair i Jonathan Pelling. Jego pozostali członkowie i członkinie brali udział w produkcji takich tytułów jak “Call of Duty”, “Assassin’s Creed”, “Star Wars”, “ Battlefield” i “Walking Dead”. Cloud Chamber wciąż rekrutuje kolejnych ludzi w swoje szeregi.
Według źródeł Kotaku nowy “BioShock” znajduje się w produkcji już od 2015 roku. Wtedy 2K podpisało kontrakt na jego produkcję ze studiem Certain Affinity. Początkowo projekt nosił nazwę roboczą “Parkside”. W 2016 wydawca zdecydował się przenieść grę do własnego studia, jednocześnie od nowa zaczynając rozwój tytułu. Od 2017 “BioShock 4” był produkowany w siedzibie 2K w Novato.
W GnM Plus 371 już rozmawialiśmy o plotkach na temat nowego “BioShocka”. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji zagrać w całą trylogię, to możecie posłuchać naszych recenzji i przekonać się, czy faktycznie warto się z nimi zapoznać.