Ninja Theory po dołączeniu do stadniny Microsoftu zamierza zanurzyć się w tematy, które są raczej obce dużym tytułom. W blog poście na Xbox Wire i w pamiętniku developerskim na You Tube studio ujawnia nową produkcję pt. “Project: Mara”. To eksperymentalny tytuł zgłębiający nowe sposoby opowiadania historii. Skupia się on na jednej postaci i ma miejsce w jednej lokacji. Według twórców projekt jest osadzoną w prawdziwym świecie reprezentacją umysłowego terroru. Bazuje na prawdziwych doświadczeniach ludzi i dogłębnych badaniach. Produkcja ma na celu odwzorowywać horrory umysłu najprecyzyjniej i najrealniej, jak się da, tworząc przy okazji nowy sposób opowiadania historii.
Nic dziwnego, że Ninja Theory skupia się na tematyce ludzkiej psychiki, bo “Hellblade” przedstawia perspektywę osoby cierpiącą na psychozę. Z kolei w sequelu studio chce pokazać, jak szaleństwo i cierpienie kształtuje mity i religie. Historia w “Hellblade II: Senua’s Saga” ma być porównywalna do starych sag. Nad grą pracuje zespół dwa razy większy od tego odpowiedzialnego za część pierwszą.
Ninja Theory pracuje jeszcze nad trzecim projektem zwanym “The Insight Project”. Ta inicjatywa ma na celu jednoczyć naukowców i projektantów gier nad pracujących nad połączeniem tematyki zdrowia psychicznego i technologii stosowanych w produkcji gier.
Jednocześnie studio kończy pracę nad bijatyką online pt. “Bleeding Edge”. Jej premiera ma mieć miejsce 24 marca. W studiu pracuje obecnie 120 osób i jest ono podzielone na mniejsze zespoły zajmujące się poszczególnymi projektami. Studio chce pokazać, że małe grupki developerów są w stanie wyprodukować gry porównywalne do tych z segmentu AAA.
News za Eurogamer.