Jak donosi Eurogamer, po zmianie struktury organizacyjnej Ubisoft zamierza wypuścić pięć nowych gier AAA do 2021 roku włącznie. Trzy z nich w czwartym kwartale tego roku i dwie następne w pierwszym 2021. W październiku 2019 firma informowała, że przesuwa premiery “Gods & Monsters”, “Rainbow Six: Quarantine” i “Watch_Dogs: Legion” po fiasku “Ghost Recon: Breakpoint”. Wg. Eurogamera kolejną produkcją ma być nowy “Far Cry”, a IGN melduje, że żadną z planowanych premier nie będzie niestety “Beyond Good and Evil 2”. Opóźnienie było podyktowane chęcią zrewidowania filozofii produkcji gier i przetasowaniami w zespole kreatywnym firmy, co ma na celu przynieść produkcję bardziej zróżnicowanych tytułów (dyskutowaliśmy o tym w GNM 633). W informacji prasowej Yves Guillemot podkreśla, że każda z nowych gier ma unikalne elementy rozgrywki. Firma zamierza też wypuścić inne “bardzo innowacyjne tytuły”, takie jak “Roller Champions” skupiający się na interakcjach społecznych.
Prezes Ubisoftu podkreśla, że firma z sukcesem przynosi dochody od dziesięciu lat dzięki odważnym zmianom w portfolio i wejściu w segment gier esportowych, RPG i dla wielu graczy. Francuzom pomogło również skupienie się na aspekcie cyfrowym i transakcjach wewnątrzgrowych. rozwijanie Uplaya, wprowadzenie pięciu nowych marek, zrewidowanie formuły “Assassin’s Creeda” i sukces “Rainbow Six Siege”.
Ubisoft chwali się też, posiada teraz 75% udziałów studia Kolibri Games, które stworzyło “Idle Miner Tycoon” i “Idle Factory Tycoon”, produkcje z gatunku “bezczynnych” gier (idle games), które w dużej mierze polegają na klikaniu elementów gry w celu zarabiania pieniędzy i automatyzowaniu mechanik pozwalających na zarabianie wewnątrzgrowej waluty.