Arena Net postanowiło pożerować trochę na nostalgii graczy w nadchodzącej aktualizacji “Guild Wars 2”. Najbliższy content patch o nazwie “Visions of the Past: Steel and Fire” zapowiadany pod koniec zeszłego roku udostępni nam znaną znaną z ostatniego dodatku do jedynki miejscówkę znaną jako Oko Północy (ang. Eye of the North). Stanowiła ona wtedy bazę wypadową dla naszej postaci, która mogła handlować tam z kupcami, umieszczać w specjalnej instancji na piedestałach swoje osiągnięcia, oraz doświadczać wydarzeń z głównej linii fabularnej.
Do tej pory wierni gracze pierwszej części już mieli dostęp do Oka, żeby odebrać nagrody za punkty uzbierane dzięki osiągnięciom w nim umieszczonym. Niestety zawsze była to jednorazowa wycieczka, ponieważ ponieważ lokacja niczemu innemu nie służyła, a odblokowane fanty są dostępne z poziomu interfejsu gry. W “Shadow in the Ice” na końcu ostatniej misji nasza ranna postać trafiła do Oka spotykając w nim swoją podopieczną Aurene. Stanowiło to drobną sugestię, że tajemniczy budynek jeszcze w grze odwiedzimy. Miło więc słyszeć, że teraz Eye of the North stanowić będzie bardziej permanentny dodatek do produkcji, ponieważ ma być ulepszalnym hubem z portalem do już dostępnych strike missions. Mam tylko nadzieję, że będą dodawane do niego ciągle nowe elementy, ponieważ ostatnia tego rodzaju instancja, Sun’s Refuge, miała być czymś na kształt drugiej, również ulepszalnej home instance, ale żadnych nowych ulepszeń poza tymi z epizodu czwartego Living World 4 się nie doczekaliśmy.
Dodatkową nadzieję na trwałość Oka Północy jako centrum wypadowego dla graczy daje to, że będzie można z niego przejść do specjalnych misji odbywających się w przeszłości Tyrii. Tak jak w “Guild Wars”, zajrzymy do Zwierciadło Jasnowidzenia (ang. Scrying Pool), aby doświadczyć wizji. Doświadczymy w nich m. in. historii Steel Warband, elitarnego oddziału Rylanda Steelcatchera. Dzięki niej weźmiemy udział w misji unicestwienia Ancient Forgemana, golema podobnego do Iron Forgemana z jednego z istniejących lochów oraz z pierwszego “Guild Warsa”. Oprócz tego zagramy jako sam Ryland, aby ujrzeć wydarzenia z “Whisper in the Dark” z innej perspektywy. No i wreszcie doczekaliśmy się częściowego zaimplementowania misji z Living World 1 w grze! Pierwszy sezon “Żyjącego Świata” był wyjątkowy, ponieważ składał się z serii czasowo dostępnych aktualizacji. Zawsze, kiedy nadchodził nowy epizod, istniejące misje i wydarzenia znikały, ustępując następnym. Niektóre z nich, jak The Tower of Nightmares, powróciły jako fractal, ale nic więcej z nimi nie zrobiono. Teraz będziemy mogli zagrać w cztery misje z Living World 1.
Oczywiście nie obędzie się bez marchewki w postaci skórek dla broni i zbroi. W “Steel and Fire” odblokujemy nowe wyglądy dla mieczy oburęcznych, jednoręcznych, strzelb, pistoletów i kosturów inspirowanych Steel Warband. Do tego dostaniemy częściowy zestaw zbroi Stone Summit (inspirowanej złymi odpowiednikami dobrych krasnoludów deldrimorskich) oraz pełny zestaw zbroi i pelerynę o nazwie Runic.
“Visions of the Past: Steel and Fire” będzie miał premierę 17 marca. W międzyczasie wciąż można odblokować za darmo drugi rozdział The Icebrood Saga pt. “Shadow in the Ice”. W PvP trwa też mini-sezon rankingowy do 23 marca. Pozwala on brać udział w rozgrywkach 2 na 2 typu team deathmatch.