Gearbox Software na swoją najnowszą produkcje postanowił przeznaczyć wiele pieniędzy. Dodatkowo zatrudnił dwa razy więcej ludzi niż w przypadku pierwszej części serii.

Borderlands 2 ma być “bigger, better and more badass“, a to wszystko za sprawą wielkiego budżetu, który został przeznaczony na jego produkcje. W rozmowie z dziennikarzami IncGamers Brian Martel, odpowiedzialny za dział kreacji w Gearbox Software, zdradza:
“Budżet był prawdopodobnie nawet dwa razy większy, podobnie liczebność załogi pracującej nad grą. Stworzenie rdzenia gry zajęło nam ponadto więcej czasu. W przypadku pierwszej części niewiele minęło czasu od decyzji o zmianie stylu artystycznego do zakończenia produkcji. Pewnie dlatego w grze pojawiły się pewne błędy. W przypadku Borderlands 2 będzie inaczej. Mieliśmy czas, by przyjrzeć się tym niedociągnięciom i usunąć je lub zmienić na coś, co działa.
Chcieliśmy także osiągnąć większą różnorodność w zakresie monstrów i środowisk. Ma to być jedna z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy.”
Wcześniejsze informacje dobiegające z obozu Gearbox również napawają optymizmem. Borderlands 2 dostarczy wielu godzin zabawy. Szybkie przejście gry może zająć nawet około 60 godzin.