Project Eternity w niecałe dwa dni został sfinansowany przez graczy poprzez serwis Kickstarter. Twórcy tłumaczą dlaczego zdecydowali się na taki sposób zbierania funduszy.

Jak można zaobserwować na kickstarterowej stronie produkcji, Project Eternity ma już na swoim koncie ponad jeden milion i czterysta tysięcy dolarów. Obsidian już zapowiedział, że nadwyżkę (która na pewno znacznie się powiększy) przeznaczy na stworzenie wersji gry na Maca i system Linux, a także na stworzenie nowej grywalnej rasy i dodatkowej klasy postaci.
W rozmowie z Kotaku, Chris Avellone, twórca Planescape: Torment, zdradził dlaczego Obsidian zdecydował się stworzyć grę przy pomocy fanów.
“Project Eternity to nasza szansa na stworzenie własnego świata RPG, własnej marki. W końcu. (…) To nie tak, że do tej pory nie mieliśmy pomysłu, tu chodzi raczej o brak szansy i kogoś, kto chciałby taki projekt sfinansować. Ale pojawił się Kickstarter – to była dla nas szansa by ominąć tradycyjny model wydawniczy i zyskać fundusze bezpośrednio od tych, którzy chcą zagrać w RPG od Obsidian. Zdecydowanie wolałbym, by moim szefostwem byli gracze, którzy wypowiadaliby się co podoba im się w mojej grze, a co im się nie podoba, niż ludzie zdystansowani, nieznający gatunku i nie przywiązani do tytułu” – powiedział jeden z założycieli studia Obsidian Entertainment.
Powód decydowania się na skorzystanie z Kickstartera jest więc taki sam, jak w przypadku innych “ryzykownych” projektów – brak zainteresowania wydawców, którzy nie chcą finansować nowej marki będącej staroszkolnym erpegiem oraz perspektywa braku ograniczeń, nakazów i zakazów narzucanych czasem przez wydawcę.
Project Eternity ukaże się w 2014 roku.