Aktualizacja gry wprowadza szereg nowych aktywności i zmian dla trybu sieciowego.
Po niemal pół roku od premiery, tryb sieciowy Red Dead Redemption 2 doczekał się aktualizacji wyprowadzającej go z fazy beta. Red Dead Online nie tylko pozbyło się słowa Beta w nazwie, ale również doczekało się zestawu nowych misji, trybów gry oraz zmian w rozgrywce. Rockstar Games jednocześnie dziękuje graczom za pomoc w dopracowywaniu gry oraz zapowiada ciągły rozwój w oparciu o nadsyłane sugestie.
Aktualizacja Red Dead Online wprowadza m.in. nowe misje kooperacyjne, misje fabularne, aktywności w trybie swobodnym, grę w pokera, nowe bronie i elementy ubioru oraz ogromny szereg poprawek.
Nowy zestaw misji kooperacyjnych – Kraina Możliwości – kontynuuje historię Jessici LeClerk, której gracze pomogą odkryć tajemnicę śmierci jej męża. W zależności od punktów honoru graczy, będą oni mogli wziąć udział w obronie miasta Valentine lub w napadzie na bank w Saint Denis. Do gry swobodnej trafiły postacie, w tym znane z trybu fabularnego Red Dead Redemption 2, które oferują nowe misje. Dostępny jest nowy zestaw wyzwań, w których gracze mogą ze sobą konkurować w łowieniu ryb, strzelaniu do ptaków czy zbieraniu ziół. W trybie swobodnym natkniemy się również na dynamiczne wydarzenia. Spotkamy podróżnych i mieszkańców w potrzebie lub oszustów czyhających na nasze życie. Każde uczestnictwo w dynamicznych wydarzeniach gwarantuje nagrodę w postaci punktów doświadczenia, honoru lub pieniędzy.
W Red Dead Online jest już dostępny również Poker. W grze może brać udział do 6 graczy i dostępny jest w 5 miejscach: Valentine, Saint Denis, Tumbleweed, Blackwater i stacji Flatneck. Jest możliwość rozegrania prywatnej sesji lub dołączenia do publicznego stołu. Zasady opierają się na klasycznym Hold’em.
W nowym trybie konfrontacji – Spór o ziemię – gracze rywalizują między sobą poprzez zajmowanie obszarów ziemi i przejmowanie ich od siebie nawzajem. Zwycięską drużyną zostaje ta, która będzie posiadać największą ilość terenu. Wprowadzono również style gry, które przypominają rozwiązanie zastosowane w GTA Online. W ofensywnym stylu gry, gracz ma możliwość atakowania innych uczestników gry swobodnej, ale również on sam może stać się ofiarą. Defensywny styl gry, symbolizowany ikoną tarczy, umożliwia graczom swobodną rozgrywkę bez zagrożenia ze strony innych. Defensywni gracze otrzymują zmniejszone obrażenia, nie można ich złapać na lasso ani nie będą celami misji rywalizacyjnych. Zaatakowanie gracza w stylu defensywnym skutkuje otrzymaniem kary, a gracze defensywni wykazujący się agresją, zostają z niego wyłączeni.
Wprowadzono również style gry, które przypominają rozwiązanie zastosowane w GTA Online. W ofensywnym stylu gry, gracz ma możliwość atakowania innych uczestników gry swobodnej, ale również on sam może stać się ofiarą. Defensywny styl gry, symbolizowany ikoną tarczy, umożliwia graczom swobodną rozgrywkę bez zagrożenia ze strony innych. Defensywni gracze otrzymują zmniejszone obrażenia, nie można ich złapać na lasso ani nie będą celami misji rywalizacyjnych. Zaatakowanie gracza w stylu defensywnym skutkuje otrzymaniem kary, a gracze defensywni wykazujący się agresją, zostają z niego wyłączeni.
System wrogości jest nowym rozwiązaniem twórców, którego celem jest ograniczenie toksycznych zachowań w grze. Agresywni gracze będą widoczni na mapie, a ich poziom wrogości oznaczany jest odpowiednim kolorem, od ciemnoniebieskiego do czerwonego. Umożliwi to unikanie tego typu graczy, którzy za swoje zachowanie mogą otrzymać kary. Zabójstwo wrogiego gracza w samoobronie nie będzie skutkować zwiększeniem poziomu wrogości. W grze dostępna jest również nowa odzież, Rewolwer LeMat i emotikony gracza.
Red Dead Online doczekało się szeregu poprawek i zmian w balansie rozgrywki, m.in. usunięcie autocelowania w głowę graczy, szybsza zmiana broni, nowy schemat sterowania, czy stawianie zarzutów wrogim graczom. Pełna lista zmian dostępna jest na stronie pomocy Rockstar.
W najbliższym okresie, do Red Dead Online trafi kolejna nowa zawartość. Do końca maja gracze otrzymają nowe ubrania, misje, postacie i wyzwania w grze swobodnej. W pierwszej połowie czerwca ukażą się nowe tryby konfrontacji i kolejne ubrania.
Na lato zapowiedziano aktualizację, która umożliwi graczom odgrywanie jednej z trzech ról: łowcy nagród, handlarza lub kolekcjonera. Każda rola wprowadzi nowy sposób rozgrywki oraz zestawy ubrań, wyposażenia oraz nagród. Odgrywanie ról umożliwi również odblokowanie unikatowych cech.
Gracze, którzy w tym tygodniu zagrają w Red Dead Online, otrzymają premię 25% do punktów doświadczenia za misje Krainy Możliwości, konfrontacje, wyścigi oraz misje i wydarzenia gry swobodnej. Oprócz tego, otrzymają 15 sztabek złota i będą mogli znaleźć 25% więcej złota w skrzyniach. Użytkownicy PlayStation 4 nie posiadający subskrypcji PlayStation Plus, mogą grać w Red Dead Online do 27 maja. Wkrótce otrzymają również nową zawartość w ramach wczesnego dostępu.