Marvel Rivals chce wykroczyć poza świat komiksów
Przedstawiciele NetEase, odpowiedzialni za Marvel Rivals, podczas ostatniej rozmowy z inwestorami potwierdzili, że gra dostanie w przyszłości wydarzenia crossoverowe z markami wykraczającymi poza medium komiksów.
„Marvel Rivals zdobyło dużą popularność, zwłaszcza po Sezonie 1. NetEase planuje kontynuować inwestycje w rozwój i marketing gry, wpisując ją w długoterminową strategię operacyjną” – przekazał rzecznik firmy podczas konferencji, cytowanej przez portal PC Gamer.
„Zespół ma plany na zbudowanie sceny esportowej i wkrótce ogłosi te plany, aby urozmaicić ekosystem gry. W przyszłości pojawią się także wydarzenia crossoverowe i promocje z innymi mediami, dzięki którym poszerzymy bazę użytkowników.”
Źródło: https://www.eurogamer.pl/ambicje-marvel-rivals-wykraczaja-poza-swiat-komiksow-wydawca-planuje-crossovery-z-innymi-mediami
Złodzieje gier
Niezależny deweloper posługujący się nickiem Steelkrill opisał w sieci przypadek kradzieży jego gry. Z jego wpisów wynika, że oszuści skopiowali całą zawartość produkcji, zmienili nieznacznie kilka elementów i zaczęli ją sprzedawać w internecie jako własne dzieło. PlayStation oraz Xbox usunęli już podróbki ze swoich sklepów, jednakże Nintendo odmówiło podjęcia działań.
Twórca gry wyjaśnił, że jego gra horror The Backrooms 1998 trafiła do sprzedaży w połowie zeszłego miesiąca. Niedługo później odkrył, że studio o nazwie „Cool Devs S.R.L” skopiowało jego grę, wydając ją pod swoim tytułem Backrooms Horror Escape.
Co więcej w wyniku własnego śledztwa Steelkrill odkrył, że „Cool Devs S.R.L” są już znani wśród społeczności fanów PlayStation z zalewaniem sklepu PS Store grami o niskiej jakości. Deweloper wspomina również, że przed premierą jego gry skontaktował się z nim podejrzany wydawca. Steelkrill teoretyzuje, że prawdopodobnie studio to wcześniej chciało w bardziej legalny sposób zdobyć pliki gry, żeby stworzyć jej klona, a gdy deweloper się nie zgodził to postanowili ukraść jego dzieło.
Źródło: https://www.eurogamer.pl/deweloper-skarzy-sie-ze-ktos-ukradl-jego-gre-i-sprzedaje-ja-na-eshopie-nintendo-nie-usunelo-podrobki
Monolith chciało stworzyć jeszcze jedną grę z systemem Nemesis, ale Warner Bros. Odrzuciło projekt
Według nieoficjalnych doniesień, zamknięte niedawno studio Monolith przed rozpoczęciem prac nad grą o Wonder Woman chciało stworzyć jeszcze jedną grę z systemem Nemesis. Projekt nie doszedł jednak do skutku, ponieważ wydawca Warner Bros preferował gry oparte o już znane marki.
Informacjami podzielił się dziennikarz Bloomberga Jason Schreier podczas rozmowy na antenie podcastu Kinda Funny Games, której fragmenty cytuje portal VG247. Jego tytuł nosił nazwę kodową Legacy, i miał zawierać znane z poprzednich gier elementy generowane proceduralnie i rozwijać system Nemesis.
Wygląda na to, że zawiodła komunikacja między deweloperem i wydawcą – Monolith miało pracować nad grą przez około trzy lata, pomimo że Warner Bros nie miało tak naprawdę zamiaru jej wydawać.
Źródło: https://www.eurogamer.pl/monolith-chcialo-stworzyc-jeszcze-jedna-gre-z-systemem-nemesis-ale-warner-bros-odrzucilo-projekt