Po studiu United Front Games, przyszedł czas na Crytek. Rasmus Hojengaard uważa że tworzenie liniowej historii nakręca akcje i przykuwa gracza do monitora.
Rasmus Hojengaard, dyrektor kreatywny Crysis 3, w rozmowie z dziennikarzami X360 Magazine, powiedział:
“Czasami obranie liniowej ścieżki można usprawiedliwić. Tylko w ten sposób możesz sprawić, by gracz był w określonym miejscu i czasie, by móc przeżyć te spektakularne momenty. W innych miejscach chcesz się bardziej otworzyć i mieć pewność, że gracze mają mnóstwo opcji i sami mogą wykombinować, co dalej należy zrobić.
W trzeciej części (Crysis) łączymy najlepsze rzeczy z obu poprzednich Crysisów, mając przy tym nadzieję, że uda nam się uniknąć elementów, które nie działały. CryEngine to potężne narzędzie i z obiema wspomnianymi rzeczami może sobie z łatwością poradzić.”
Crysis 3 ukaże się na półkach sklepowych już w lutym 2013. Podobnie jak druga część, gra trafi na pecety, Xbox 360 i PlayStation 3.