Plotki o settingu nowego “Assassin’s Creeda” krążyły już od jakiegoś czasu – Ubisoftowa kura znosząca złote jajka miała tym razem złożyć jajo spowinowacone z wikingami. Plotki potwierdziły się na końcu wczorajszego streama na kanale Ubisoftu. Grafika rysowana przez artystę Bosslogica ujawniła bowiem “Assassin’s Creed: Valhalla”.
Niedługo potem otrzymaliśmy również trailer.
Jak możemy dowiedzieć się ze strony głównej tytułu i wpisów na niej, gra ma mieć premierę pod koniec 2020 roku. Produkcja pojawi się na PC, Xbox Series X, PS 4 i 5 oraz Google Stadia. Jak donosi Gamespot, na PC poza sklepem Ubisoftu “Valhallę” kupimy tylko w Epic Games Store. Według tego samego portalu gra będzie wspierać usługę Smart Delivery Microsoftu, dzięki której kupimy ją raz i zagramy na wszystkich platformach firmy.
Postać, którą pokierujemy w grze nazywa się Eivor. W zależności od naszego wyboru, to wojownik lub wojowniczka wikingów prowadzący/ca z terenów ówczesnej Norwegii wyprawę, aby założyć osadę na obszarze Anglii w IX w. n.e. Eivor prowadzi grupkę ludzi z rozdartej wojnami krainy w poszukiwaniu lepszego życia. Wzorem nowego oblicza serii zaprezentowanym w “Origins”, “Valhalla” będzie grą akcji z elementami RPG.
Podczas rozgrywki będziemy mogli prowadzić najazdy lub stosować dyplomację, aby podbijać ziemie dla naszego ludu. Jeżeli zdecydujemy się na tę bardziej drastyczną opcję, to będziemy mieli okazję doświadczyć brutalnej walki z użyciem toporów, mieczy i tarcz (każdą broń można dzierżyć w obu rękach jednocześnie!), a nawet powracającego ukrytego ostrza. Rozczłonkowujące oponentów narzędzia zagłady zostaną użyte podczas oblężeń twierdz lub szybkich wypadów z użyciem langskipa.
Poza wojażami na cudze włości będziemy musieli zaopiekować się własnym domowym ogniskiem. Założoną przez nas osadę rozbudujemy zarządzając konstrukcję baraków, warsztatu kowala, siedziby tatuatora i innych budynków, które ulepszymy.
Na wyprawy weźmiemy ze sobą drużynę wojów, których będziemy mogli tworzyć i modyfikować sami. Ci wojownicy zwani są Jomsvikings. Co więcej, nasza twórcza praca nie będzie wykonywana tylko “sobie a muzom” – autorskiego woja wystawimy na wynajem innym graczom, a ten po skończonej służbie przyniesie nam nagrody.
Z innych atrakcji w otwartym świecie czeka nas polowanie, chlanie, oraz konkursy obelg.
Twórcy zaznaczają, że główna postać może być kobietą, bo Wikingowie byli przekonani o tym, że mogą one być równie skuteczne w walce, co mężczyźni. W mitach można spotkać wiele żeńskich wojowniczek, a i w pozostałych sferach życia kobiety cieszyły się szerokimi prawami. Jak donosi Gamespot, postaci obojga płci są kanoniczne. Protagoniście głosu udzieli Magnus Brunn, a protagonistce Cecile Stenspil.
Gamespot przeprowadził również wywiad z Darbym McDevittem, kierownikiem odpowiadającym za narrację w “Valhalli”. Poza informacjami zawartymi powyżej możemy dowiedzieć się z niego, że Eivor nie jest asasynem/nką per se, ale jego/jej interesy sprawiają, że zostanie wciągnięty/ta w konflikt pomiędzy nimi a Templariuszami. Gra kontynuuje ten wątek ciągnący się od “Origins” poprzez “Odyssey” i dobrze podsumowuje to, co się do tej pory działo, ale nie stanowi jeszcze zwieńczenia niesnasek.
Na początku przygody Eivor nie zaczyna jako nowicjusz/ka w przeciwieństwie do pozostałych bohaterów/ek serii. Jest liderem/rką wyprawy i ma udokumentowane doświadczenie w najazdach w swoim CV. Jest starszy/a i ma określoną osobowość, nie jest “tabula rasa” dla gracza, który mógłby swoimi decyzjami nadać mu/jej charakter, jaki mu się żywnie podoba.
Jednym z przeciwników w “Valhalli” jest Alfred Wielki, król Wessex, który zdołał oprzeć się najazdom wikingów jako jedyny w tamtym okresie, ale to nie on będzie głównym antagonistą gry. Alfred Wielki to postać historyczna i cała gra ma opierać się w znacznej mierze na historii, w przeciwieństwie do ostatniego “God of War” którego bazą jest mitologia. Wikingowie żyli jednak swoimi wierzeniami i znajdzie to swoje odzwierciedlenie w rozgrywce.
W najnowszej części “Assassin’s Creed” znajdzie się też kontynuacja wątku dziejącego się w czasach współczesnych. Poznamy więc dalszy ciąg losów Layli po tym, jak udało jej się dotrzeć do Atlantydy.
Kolejna porcja informacji pochodzi z wywiadu Game Informera (via Gamespot). Tamże rąbka tajemnicy odnośnie swojego nowego dzieła uchylił Ashraf Ismail, dyrektor kreatywny. Dowiadujemy się od niego, że Valhalla w kontekście rozgrywki to nie tyle miejsce, do którego są prowadzeni przez Walkirie polegli wojownicy, ale symbol ambicji Eivor. Z jednej strony to “samotny/tna wilk/wilczyca” który/a pragnie chwały dla siebie, ale z drugiej ciąży na nim/jej obowiązek opieki nad społecznością swojej osady. Gra ma się obracać między innymi wokół tego konfliktu pomiędzy potrzebami jednostki i grupy.
W “Valhalli” zwiedzimy obszar ówczesnej Norwegii oraz cztery królestwa Anglii: Wessex, Northumbrię, Wschodnią Anglię i Mercję. Pojawią się również miasta: Londyn Winchester oraz Jórvík (obecnie York). Dostaniemy możliwość swobodnej podróży pomiędzy Norwegią i Anglią.
Po tym, jak zapuścimy korzenie na nowej ziemi, osada stanie się punktem wypadowym, do którego można przynosić różne rzeczy, takie jak surowce, żeby ją wzbogacić.
Ismail ujawnia też co nieco na temat rozwoju postaci. Zgodnie z erpegowymi prawidłami, dostaniemy rozbudowane drzewko umiejętności, które pozwoli dostosować styl rozgrywki do naszego gustu – czy to rozwiązywania spraw po cichu, czy też bardziej bezpośrednio. Jeżeli natomiast chodzi o towarzyszącą rolpleojm gratologię, to każdy zdobywany element ekwipunku ma być unikalny. Przedmioty będzie można ulepszać i dostosowywać. Możliwe jest też przejście gry z raz zdobytym elementem wyposażenia do końca.
Co nieco na temat “Valhalli” powiedział również główny producent gry Julien Laferrière Eurogamerowi. Dowiadujemy się od niego, że nasza osada będzie się zmieniać wraz z podejmowanymi decyzjami i postępami fabularnymi. Podobny zmienny charakter ma mieć nasza postać, której wygląd można zmieniać za pomocą różnych bród, tatuaży i barw wojennych.
Sokoła z poprzednich części zastąpi widziany w trailerze kruk obdarzony różnymi przydatnymi umiejętnościami.
Langskip, którego również dowolnie ozdobimy, używany jest jako najszybszy środek transportu, również po rzekach na lądzie.
Współczesny wątek Layli będzie grywalny.
Gameplay z rozgrywki będzie można obejrzeć już 7 maja podczas Inside Xbox Microsoftu. Zobaczymy podczas niego również inne gry na Xbox Series X.