Arc System Works, twórcy nadchodzącej bijatyki “Guilty Gear: Strive”, opublikowali kolejny odcinek swojego bloga developerskiego w którym odpowiadają na pytania graczy i graczek. W ostatnim skupili się na wrażeniach fanów i fanek z bety, a w obecnym kontynuują wątek zmian w rozgrywce.
Studiu można wysyłać pytania za pomocą specjalnego formularza. Tym razem entuzjastki i entuzjaści bijatyki nie omieszkali wytknąć, że w becie nie opłacało się eksperymentować z kombosami. Najprostsze były na tyle potężne, że nie opłacało się stosować różnorodnych taktyk. Równie silne okazały się ataki z powietrza, ponieważ zabrakło ciosów kontrujących powietrzne natarcia. Arc System Works zauważyło te problemy i będzie pracować nad balansem i właściwościami ciosów, żeby zachęcać grających do eksperymentowania i dać im narzędzia do radzenia sobie z różnymi sytuacjami na polu walki.
Studio przyjęło również krytykę odnośnie przemieszczającego się wskaźnika Burst razem z paskiem życia. Uczestnicy i uczestniczki bety musieli szukać go wzrokiem, bo nie znajdował się w jednym ustalonym miejscu. Twórcy zamierzają zmienić sposób przemieszczania się interfejsu.
Pojawiły się też pytania o zmiany w wyglądzie i ruchach postaci. Są one podyktowane chęcią stworzenia “Guilty Geara” na nowo i Arc System Works stara się przedstawić zapamiętywalne i charakterystyczne projekty postaci. Akcentować je ma muzyka w której słyszymy więcej wokali z tekstami odnoszącymi się do historii bohaterów. Podobnie w kwestii ciosów – poprzednie iteracje bohaterów stanowią pewną bazę dla ich obecnych wersji, ale wymyślają je na nowo.
W sierpniu studio ujawni nową postać. A w czerwcu podczas IGN Summer of Gaming pokazali trailer z powracającą Ramlethal Valentine. Antagonistka “GG Xrd: Sign”, stała się sojuszniczką protagonistów w “GG Xrd: Revelator”