Przed nowym rokiem ArenaNet opublikowała artykuł w którym opisywała jakich nowości możemy spodziewać się w 2020 roku w “Guild Wars 2”. Wśród nich wspomniano o turniejach w systemie szwedzkim i balansie trybów PvP i WvW. Black Lion Daily Herald natknął się na oficjalnym forum gry na post Bena Phongluangthama, jednego z pracowników studia, w którym dzieli się on informacjami o statusie prac nad ww. rzeczami i paroma innymi nowinkami.
Po pierwsze, duża aktualizacja poprawiająca balans czeka na testy wewnętrzne. Z kolei turnieje w systemie szwajcarskim mają je już za sobą i studio pracuje nad poprawieniem błędów związanych z przyznawaniem za nie nagród i wyświetlaniem informacji w turniejowym interfejsie.
ArenaNet pracuje też nad tym, żeby bardziej zachęcić graczy do udzielania się w PvP. Obecnie w tym trybie odbywają się regularnie sezony, podczas których gracze mogą walczyć ze sobą w meczach rankingowych. Aby urozmaicić fanom starć międzyludzkich czas między nimi, studio planuje zaimplementowanie mini-sezonów. Będą one okazją do wprowadzenia alternatywnych trybów rozgrywki, jak na przykład walk 2 na 2 albo 3 na 3. ArenaNet pracuje obecnie nad wprowadzeniem dla nich osobnych systemów rankingowych i rozplanowaniem nagród.
Fani Fashion Wars też mają na co czekać. Nowy zestaw zbroi wyłącznie do zdobycia w PvP i WvW czeka na dopracowanie metody zdobycia go i doszlifowanie wyglądu. Prawdopodobnie nie będzie można go po prostu nabyć u kupca, jak np. obecnie Ardent Glorious Armor.
Największą nowością z którą ja się spotykam jest fragment o mapie do rozgrywek 15 na 15 graczy. Jest ona już od jakiegoś czasu gotowa, ale czeka na zaimplementowanie odpowiedniego interfejsu. Obecny jest przystosowany do obsługi rozgrywki maksymalnie 10 na 10 osób. Ponadto, implementacja podglądu graczy przeznaczonego dla oddziałów (ang. “squads”), który może obsługiwać do 50 graczy, byłaby bardzo trudna i studio rozważa zaprojektowanie zupełnie nowego rozwiązania.
W innym poście Phongluangtham wspomina, że obecnie nie ma wewnętrznego terminu na rozwiązanie problemów z interfejsem i mapa równie dobrze może zostać wypuszczona pozwalając na starcia 10 na 10 graczy. Z wpisu dowiadujemy się jeszcze, że lokacja była zaprojektowana jako bardzo prosta, otwarta przestrzeń w zimowym klimacie do rozgrywek typu team deathmatch.