Gatunek: “massively multiplayer online community sim”
Producent i wydawca: Singularity 6
Premiera: nieznana, trwają zapisy do pre-alphy
Platformy: PC
Duża część gier opiera się na jakiegoś rodzaju konflikcie – wojny, zemsty, walka ze złem służą często za zawiązanie akcji. Szczególnie dla MMO narracja opierająca się na starciach dwóch lub więcej sił stanowi źródło nowej zawartości. Może być trudno znaleźć coś, co nie opiera się na przemocy. Ale może “Palia” zdoła uszczknąć dla siebie kawałek sieciowego poletka.
Gra osadzona jest w świecie fantasy, z którego zniknęli ludzie. Po wiekach nieobecności nagle zaczynają pojawiać się z powrotem. Jako jeden/dna z przedstawicieli/ek homo sapiens spróbujemy odzyskać swoje miejsce w Palii, ale nie mieczem. Zbudujemy własny dom, udekorujemy go, założymy ogród i będziemy łowić ryby. Wyruszymy również ze znajomymi na przygody, żeby odkryć tajemnice krainy. Czyli szykuje nam się coś na kształt gry ekonomicznej, sima, sandboksa i przygodówki. Na dodatek całość ubrana jest w prześliczną, nieco kreskówkową i artystyczną oprawę.
Sam jestem fanem “Guild Wars 2”, ale marzy mi się tytuł, w którym można coś tworzyć, zamiast ciągle grindować i farmić te same instancje. “Animal Crossing” wydaje mi się zbyt dziecinny, w “Simsy” zagram tylko solo, “Second Life” jest już stary i zdaje się, że lata jego świetności przeminęły. Być może “Palia” stanie się nowym, wysokobudżetowym zawodnikiem, który pozwoli zanurzyć się nam w spokojnym świecie stworzonym z myślą o tworzeniu wspólnoty.